.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سند نهایی پیشگیری از طلاق در مازندران تدوین شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به کاهش شاخص طلاق در استان، گفت: سند نهایی پیشگیری از طلاق در مازندران تدوین شد.

به گزارش شمال نیوز، علی‌رضا یونسی رستمی پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی کشور مردم هستند و محورهای آسیب که به سرمایه اجتماعی جامعه لطمه وارد می‌کند شامل طلاق، فساد، محلات بحرانی و حاشیه نشین شناسایی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به اینکه از سال گذشته بنا بر کاهش آمار طلاق در استان بوده است، تصریح کرد: آمار طلاق در کشور 2.5 در هزار بوده که در استان 2.8 در هزار بوده که از آمار متوسط کشور بالاتر بوده است.

یونسی با بیان اینکه امسال با اقدامات صورت گرفته جلوی رشد آمار طلاق در مازندران گرفته شده است، افزود: میزان طلاق در هفت ماهه امسال 2 درصد کاهش یافته است.

وی با اعلام اینکه برای کاهش آمار طلاق باید از معضلات اجتماعی و فرهنگی برخورد کرد، گفت: در بسیاری از شهرهای استان از کاهش آمار طلاق هستیم.

معاون استاندار مازندران افزود: به شکل مسجد محور و محله محور برای کاهش آمار طلاق و افزایش شاخص ازدواج برنامه‌ریزی کردیم.

یونسی با اشاره به اینکه جامعه سالم در گرو خانواده سالم است، گفت: ائمه جماعات و جمعه بیشتر جایگاه منزلت خانواده در اسلام را در خطبه‌های نماز جمعه تبیین کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه بخش عمده‌ای از طلاق‌ها در استان ناشی از طلاق‌های توافقی در سنین بالای زندگی به واسطه استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای است، افزود: متاسفانه حساسیت برخی از آحاد جامعه به مقوله  تحکیم زندگی و افزایش آمار ازدواج کاهش یافته است.

یونسی با اشاره به اینکه همه نهادهای فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی در برنامه هدفمندی به تبیین جامعه سالم در گرو خانواده سالم بپردازیم، گفت: با این اقدام می‌توانیم در حوزه کاهش شاخص آمار طلاق و افزایش آمار ازدواج تلاش شود./تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.377 seconds.